خبر تکمیلی - پذیرش بدون کنکور دانشجویان ارشد و دکتری در دانشگاه فردوسی مشهد در گفتگو با معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

دکتر هاشمی معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد شرایط پذیرش بدون آزمون دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری در این دانشگاه را تشریح کرد.

دکتر محمدرضا هاشمی معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد، در خصوص پذیرش بدون آزمون مقاطع تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه اظهار کرد: فراخوان پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد از تاریخ 4 بهمن ماه سال 96 بر روی سایت معاونت آموزشی دانشگاه قرار داده شد. در این فراخوان زمان ثبت نام از تاریخ 15 بهمن الی 15 اسفندماه از طریق سامانه الکترونیکی ثبت نام تعیین گردید. با توجه به استقبال دانشجویان و درخواست تمدید تا تاریخ 25 اسفندماه تمدید شد.

معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار نمود: پیرو ارسال مصوبه جدید وزارت علوم در رابطه با تغییر ظرفیت دانشگاه‌های سطح یک و همچنین تغییر 10 درصد برتر به 15 درصد برتر بلافاصله جلسه شورای هدایت استعدادهای برتر (شهاب) دانشگاه فردوسی مشهد تشکیل شد و پیرو مصوبه جلسه اطلاع رسانی کامل در این خصوص انجام گردید و دانشجویان تا 31 فروردین ماه جاری فرصت دارند تا در آن ثبت نام کنند.

دکتر هاشمی با اشاره به شرایط پذیرش بدون آزمون دانشجویان در این دانشگاه، عنوان کرد: با توجه به آیین نامه پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد کلیه دانشجویان از سایر دانشگاه‌ها مجاز به ثبت نام در دانشگاه هستند.

وی در خصوص ثبت نام دانشجویان اظهار داشت: پس از ثبت‌نام دانشجویان در سامانه الکترونیکی دانشگاه فردوسی مشهد، بررسی اولیه پرونده جهت احراز شرایط آیین نامه توسط دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه انجام می‌گیرد. سپس پرونده‌ها به تفکیک گروه‌های آموزشی برای بررسی علمی به گروه‌ها ارسال می‌شود.

دکتر هاشمی اعلام کرد: در این مرحله گروه با تشکیل جلسه پرونده‌ها را بررسی و مطابق با ظرفیت تعیین شده و اولویت‌ها منتخبان را مشخص کرده و با فرمت صورت‌جلسه گروه به دفتر استعدادهای درخشان اعلام می‌کند. در این مرحله اسامی منتخبان اطلاع رسانی شده و نهایی می‌گردد.

معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد با اعلام اینکه پذیرش بدون آزمون دکتری از تاریخ 20 فروردین ماه آغاز خواهد شد، بیان کرد: دانشجویان پذیرفته شده از این طریق در طرح خوشه بندی شهاب وارد شده و از تسهیلات آن بهره‌مند خواهند شد.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک های زیر مراجعه کنید

پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد 98-1397 دانشگاه فردوسی مشهد

پذیرش دکتری تخصصی بدون آزمون سال تحصیلی 98-1397 دانشگاه فردوسی مشهد

 

کانال اخبار دانشگاه فردوسی مشهد

https://telegram.me/ferdowsium

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه