حضور مدیر مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه فردوسی مشهد در دومین نشست مراکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی کشور

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، دومین نشست مراکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور در مرکز آموزش زبان فارسی موسسه دهخدا برگزار شد.

در این نشست که در روز یکشنبه 14 مردادماه 97 برگزار شد در مراسم افتتاحیه دکتر محمد تقوی مدیر مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه فردوسی مشهد به‌عنوان اولین سخنران گزارشی از فعالیت‌های مرکز فردوسی ارائه کرد و ضمن معرفی این مرکز، برنامه‌ها و آماری از زبان آموزان کشورهای مختلف طی سال‌های 92 – 97 را ارائه کرد.

سپس رئیس مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه تهران و دانشگاه امام خمینی قزوین گزارش خود را در این زمینه مطرح کردند و در نشست بعدازظهر نیز درباره آزمون سنجش استانداردهای مهارت فارسی (سامفا) بحث و تبادل‌نظر شد.

لازم به ذکر است در نشست عصر درباره آزمون زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان مباحث مربوط به منابع و ضرورت همکاری‌های علمی استادان در این زمینه مطرح گردید که دکتر احسان قبول، مدیر همکاری‌های علمی- بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد، در این جلسه  کتب جدید آموزشی و کمک‌آموزشی مرکز فردوسی را به حاضران معرفی نمود.

ارسال‌کننده خبر: شریعت پناه

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه