برگزاری مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشکده مهندسی

ارسال شده در تاریخ :

مراسم تکریم دکتر محمود شریعتی و معارفه دکتر حسینعلی اخلاقی امیری به عنوان رئیس دانشکده مهندسی، روز یکشنبه 27 اسفند‌ماه 1402 با حضور دکتر مسعود میرزائی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و جمعی از مدیران، اعضای هیئت علمی و کارشناسان دانشگاه در تالار خیام دانشکده مهندسی برگزار شد.

در این مراسم دکتر میرزائی به برنامه دانشگاه با عنوان دانشگاه تمدن‌ساز و نقش‌آفرینی اجتماعی آن اشاره کرد. وی ضمن تأکید بر اهمیت سرمایه‌های انسانی و مدیریت آن‌ها، ابراز امیدواری کرد که با استفاده از ظرفیت‌های موجود و بهره‌مندی از سرمایه‌های انسانی و جذب اساتید و دانشجویان مستعد و نخبه در راستای اهداف دانشگاه و ارتقاء ارتباط با صنعت، در اسفندماه 1404 به دانشگاه تحول‌آفرین و نقش‌آفرین اجتماعی دست خواهیم یافت.

دکتر شریعتی رئیس سابق دانشکده مهندسی گفت: در وهله اول پروردگار متعال را بابت توفیق خدمت دو ساله در کسوت ریاست دانشکده شاکرم و از زحمات هیئت رئیسه سابق دانشگاه، مدیران و کارکنان دانشکده تشکر می‌نمایم.

 وی ضمن اشاره به دانشکده مهندسی به عنوان موتور پیشران دانشگاه، به مشکلاتی از جمله عدم رشد ساختاری، کمبود فضای آموزشی و بحران نیروی انسانی اشاره نمود و همراستا با این موضوع حمایت و پیگیری دکتر میرزائی، رئیس دانشگاه و دکتر اخلاقی، رئیس دانشکده مهندسی را خواستار شد.

دکتر شریعتی سخنان خود را با اعلام حمایت همه جانبه از هیئت رئیسه جدید برای توسعه و پیشرفت دانشکده و دانشگاه به پایان رساند.

در ادامه دکتر حسینعلی اخلاقی، رئیس جدید دانشکده مهندسی، ضمن عرض خیرمقدم به حضار و بیان قدردانی از زحمات کلیه مدیران، مسئولین و کارکنان در این سال‌ها، گفت: دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد، قطب علم و پژوهش در شرق کشور است.

وی ضمن اشاره به این موضوع که حدود 25 درصد سرمایه انسانی دانشگاه متعلق به دانشکده مهندسی است به بیان نقش دانشکده مهندسی در برون‌دادهای دانشکده پرداخت و سهم حدودا 40 درصدی دانشکده مهندسی در تعداد قراردادهای برون دانشگاهی دانشگاه و عایدی از جانب آن‌ها را گواه این اثرگذاری بیان کرد.

دکتر اخلاقی به بیان برخی از برنامه‌های آینده دانشکده پرداخت که به پشتوانه ظرفیت و همدلی بین اعضای مختلف دانشکده از جمله اساتید، مدیران، تشکل‌های دانشجویی و کارمندان در راستای اولویت‌های دانشگاه پیاده‌سازی خواهد شد. وی در پایان، گسترش و بهبود ارتباط دانشکده مهندسی و تعاملات دانشجویی با صنعت را وعده داد که لازمه تحقق این امر هم‌افزایی جمعی و حمایت‌های دانشگاه می‌باشد.

در پایان مراسم دکتر میرزائی با اهدای لوح از زحمات رئیس پیشین دانشکده مهندسی تقدیر به عمل آورد و حکم انتصاب را به دکتر اخلاقی امیری اهدا و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

p1

p2

p3

p4

p5

p6

p7

p8

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه