برگزاری مراسم آغاز عملیات احداث پردیس زندگی در دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

روز چهارشنبه ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۲، مراسم آغاز عملیات احداث پردیس زندگی دانشگاه فردوسی مشهد با حضور یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، دکتر مسعود میرزائی شهرابی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر مهدی ایمانی‌مقدم، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاونان و جمعی از مدیران دانشگاه در سالن شورای سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

دکتر میرزائی با تشکر از رئیس و هیئت رئیسه پیشین و انجام اقدامات مؤثر ادامه داد: در تلاش هستیم که ارتباط دانشگاه با تمام نهادها و سازمان‌ها را بهبود بخشیم، اگر ارتباط تنگاتنگی میان دانشگاه و سایر نهادها وجود نداشته باشد نمی‌توان از ظرفیت‌های گوناگون دانشگاه بهره برد.

وی افزود: دانشگاه مطلوب باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشد، سرمایه اجتماعی ایجاد کند، در حوزه تحول علوم انسانی و دینی‌سازی علوم حرکت کند، به سمت دانشگاه تمدن‌ساز به معنای رشد اقتصادی و علمی حرکت کند و اشتغال دانش بنیان در دانشگاه فراهم نماید.

دکتر میرزائی در پایان سخنان خود از حضور استاندار کمال تشکر را داشت و حضور استاندار را به معنای توجه ویژه به پیشرفت اهداف دانشگاهی قلمداد کرد.

یعقوبعلی نظری حضور خود در افتتاح پردیس زندگی در دانشگاه فردوسی مشهد را باعث افتخار دانست و گفت: در استان ما نگاه مدیریتی و شعاری نداریم بلکه به دنبال این هستیم که از ظرفیت‌های مختلف استان از جمله دانشگاه بر اساس نیازمندی‌ها استفاده کنیم. در بخش مسکن و بر اساس سیاست‌گذاری استانی طراحی مسکن برای جوانان را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی بیان کرد: باید توجه داشت که تا پایان دوره کارشناسی، دغدغه جوانان، تحصیل است و در کنار آن ضرورتی به نام ازدواج پیش می‌آید که با استفاده از خوابگاه‌های متأهلین می‌توان مسئله مسکن در ازدواج جوانان را برطرف کرد.

استاندار خراسان رضوی در پایان تأکید کرد: ما آمادگی حمایت و مشارکت جدی در پروژه‌ها را داریم.

دکتر ایمانی‌مقدم بیان کرد: با وجود مدیران جوان و با انگیزه در دانشگاه می‌توان شاهد انجام پروژه‌های مختلف بود. ما تلاش داریم در مباحث فرهنگی اقدامات جدی انجام دهیم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های دانشگاه فردوسی مشهد و مجاورت با حرم مطهر رضوی، پیشنهاد ساخت نمایشگاه بین‌المللی داده شد تا با استفاده از روش‌های جدید و جذاب برای جوانان بتوان قدم مؤثری در زمینه مسائل فرهنگی انجام داد.

در این مراسم طرح جامعه کالبدی پردیس دانشگاه فردوسی مشهد توسط دکتر کامل‌نیا، نماینده ویژه رئیس دانشگاه در پروژه پردیس زندگی ارائه شد.

دکتر کامل‌نیا گفت: در سال ۱۳۹۴ طرح جامع پردیس دانشگاه تصویب شد. در این طرح مسائل مختلف علمی، فرهنگی و... مورد توجه قرار گرفته است و به ۱۴ بخش مختلف تقسیم شده است که در تمام بخش‌ها ابعاد متفاوت و برنامه‌ریزی دقیق صورت گرفته است.

وی افزود: از جمله بخش‌های مختلف این طرح می‌توان به مستندسازی وضعیت موجود و ساختارها، شناسنامه دانشکده‌ها، مبانی معماری دانشگاه، طراحی آینده دانشگاه، چشم‌اندازی برای پردیس دانشگاه، تحلیل فضایی کاربری‌های دانشگاه و تقسیم دانشگاه به ۸ ناحیه و اقداماتی برای حمل و نقل بهینه در داخل دانشگاه اشاره کرد.

دکتر کامل‌نیا بیان کرد: با توجه به اولویت‌بندی‌های صورت گرفته، هر کدام از پروژه‌هایی که در طرح جامع در اولویت قرار داشتند مانند پردیس زندگی برای متأهلین و کوی اساتید را در دستور کار قرار داده‌ایم.

در ادامه دکتر مجتبی مغربی، عضو هیئت علمی گروه مهندسی عمران دانشگاه فردوسی مشهد در ارتباط با پروژه‌های مختلف دانشگاه به ارائه توضیح پرداخت.

وی اشاره کرد: تبدیل نقشه به محصول از جمله نقاط ضعف است و ما در پی آن هستیم که این مشکل را برطرف کنیم. در دانشگاه نیز پروژه‌های موفق بسیاری داشته‌ایم و حتی در پروژه‌های بین‌المللی نیز همکاری داریم‌. وی همچنین اقداماتی از جمله هوشمندسازی قوانین مرتبط با معلولان، تصفیه‌خانه صنعتی در جنوب ایران، پروژه‌ پلاژ کیش که توسط تیم مهندسین انجام گرفته را نام برد.

در ادامه مراسم کلنگ‌زنی عملیات احداث پردیس زندگی آغاز شد و دکتر میرزائی ضمن عرض خوشامدگویی و آرزوی قبولی طاعات و عبادات گفت: باعث افتخار است که در کنار امام رضا (ع) و استاندار محترم پروژه فاخر پردیس زندگی را ذیل دولت سیزدهم آغاز می‌کنیم. ما در تلاش هستیم تا به سهم خود و جامعه دانشگاهی برای دانشجویان و دانشگاهیان قدمی برداریم.

دکتر خدایی معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی اشاره کرد: باید تلاش کنیم بسیاری از برنامه‌های ذهنی دانشگاه پیاده‌سازی شود و برنامه‌ها و ایده‌های دولت ظهور عینی داشته باشد.

وی همچنین اضافه کرد: نگاه عملیاتی دکتر میرزائی این باور را ایجاد کرد که می‌توان این پروژه را عملیاتی کرد و در این راستا گام‌هایی برداشته شد. وی یکی از موارد سهولت اجرایی را مطالعات فنی انجام شده دانست و از زحمات دکتر کامل نیا تقدیر کرد.

دکتر خدایی در پایان افزود: امید است تعریف مجتمع مسکونی دانشجویان متأهل اتفاق مبارکی برای دانشگاه فردوسی مشهد باشد.

استاندار خراسان رضوی در مراسم آغاز عملیات اجرایی گفت: دانشگاه‌ها از نظر ما سه بخش دارند، بخش اول دانشجویان مجرد دانشگاه که در محل خوابگاه حضور دارند و به تحصیل می‌پردازند؛ بخش دوم متأهلین هستند که در امتداد تحصیل موضوع ازدواج شکل می‌گیرد که ضرورت قطعی است و  تحصیل نباید مانع آن بشود و ضمن تحصیل باید از امکان اسکان برخوردار باشند و احداث پردیس زندگی با این هدف صورت گرفته است؛ بخش سوم اساتید و کارکنان دانشگاه هستند که در نهضت ملی مسکن می‌توانیم حمایت جدی از دانشگاه داشته باشیم.

وی از رئیس دانشگاه خواست تا با انگیزه قوی و جهادی پیگیر باشند و مراحل بعدی به سرعت در دستور کار قرار بگیرد.

در پایان کلنگ‌زنی عملیات احداث پردیس زندگی با حضور استاندار خراسان رضوی و رئیس دانشگاه فردوسی مشهد انجام گرفت.

p1

p2

p3

p4

p5

p6

p7

p8

p9

 p12

p10

 p11

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه