برگزاری اولین جلسه دوره آموزشی طرح بانک اطلاعاتی مراقبان آزمون در دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد اولین جلسه دوره آموزشی طرح بانک اطلاعاتی مراقبان آزمون (باما) در روز پنجشنبه 15 آذرماه 1397 در تالار اجتماعات دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در جلسه اول این آموزش که بیش از 80 نفر از متقاضیان شامل اعضای هیئت‌علمی، کارشناسان دانشگاه و دانشجویان تحصیلات تکمیلی حضور داشتند، مباحثی در خصوص روایی و پایایی آزمون، حفاظت و مراقبت از آزمون و وظایف عوامل اجرایی آزمون تبیین و تشریح گردید.

در ابتدای جلسه دکتر مؤید، رئیس کالج دانشگاه، اهداف این طرح و لزوم ساماندهی اجرای آزمون‌ها در دانشگاه فردوسی مشهد را بیان نمود سپس دکتر نوغانی، عضو هیئت‌علمی گروه آموزشی علوم اجتماعی دانشگاه، ضمن تشریح انواع خطاها در برگزاری آزمون، توضیحاتی در خصوص ارتباط روایی و پایایی آزمون‌ها با انواع خطاها ارائه داد و در ادامه قاسم‌زاده، قائم‌مقام حفاظت آزمون استان خراسان رضوی و موسمی، مسئول حفاظت آزمون دانشگاه فردوسی مشهد، ضمن ارائه مثال‌های عینی از انواع تخلفات و تقلب‌های انجام‌شده در آزمون‌های سراسر کشور، به شرح وظایف و مسئولیت‌های عوامل اجرایی آزمون‌ها و لزوم آگاهی از این وظایف پرداختند.

در پایان نیز الیاسی، معاون مدیریت آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد، وظایف عوامل اجرایی آزمون را تشریح نموده و به بیان تجربیاتی از موارد پیش‌آمده در آزمون‌های مختلف در سطح دانشگاه در طی سال‌های مختلف پرداخت.

لازم به ذکر است معاونت آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد به‌منظور ساماندهی، بهینه‌سازی و اجرای شایسته آزمون‌های دانشگاهی، ملی و بین‌المللی در دانشگاه فردوسی مشهد با دعوت از اعضای هیئت‌علمی، کارکنان، دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد و ثبت‌نام ایشان، بانک اطلاعاتی مراقبان آزمون (باما) را تشکیل داده است که متقاضیان ثبت‌نام‌شده در بانک اطلاعاتی پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مربوطه، گواهی شایستگی مراقبت از آزمون (شما) را دریافت خواهند کرد. دوره آموزشی با نظارت و طراحی دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت و توسط کالج دانشگاه برای 4 گروه مراقبان، رابطان، سرپرستان سالن و عوامل مخزن به مدت 4 ساعت برگزار می‌شود.

841420

841421

841422

841423

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه