برگزاری افتتاحیه نمایشگاه سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی تیتر

ارسال شده در تاریخ :

افتتاحیه نمایشگاه سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر 13» روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در سالن ورزشی ۲۲ بهمن دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

دکتر محمدعلی وطن‌دوست، معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم گفت: رویکرد دانشگاه فردوسی مشهد کمافی‌السابق در حل مسائل کشور است و تلاش می‌کنیم تا دانشجویان و نشریات دانشجویی را به سمت حل مسائل سوق دهیم.

دکتر وطن‌دوست بیان کرد: انتظار ما این است که خلأها و چالش‌های سطح دانشگاه‌ها و سطح کشور شناسایی شوند. وی افزود: در این راستا نشریاتی که به این مهم بپردازند و در کنار بیان دغدغه‌ها و چالش‌ها به ارائه راهکارهای هدفمند و قانونمند نیز بپردازند، حمایت ویژه‌‌ای از سوی دانشگاه فردوسی مشهد دریافت خواهند کرد.

 وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این جشنواره باعث افزایش انگیزه دانشجویان در بیان دغدغه‌ها شود و گام مؤثری در حل مسائل کلان کشور باشد.

مهندس مجتبی صفری، معاون مدیرکل اداره پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف در مراسم افتتاحیه گفت: مسلماً سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی تیتر، نقطۀ عطفی در سیر رو به تعالی نشریات دانشجویی و توسعه ارتباطات، خبر و اطلاع‌رسانی خواهد بود.

مهندس صفری در ادامه هدف از برگزاری این جشنواره را هم‌افزایی، تجربه‌نگاری، افزایش انس و الفت بین دانشجویان سراسر دانشگاه‌ها اعلام کرد و گفت: مطمئن هستیم این جشنواره موجب رونق و پویایی بیش ‌از پیش نشریات دانشجویی خواهد شد.

وی افزود: جمع قابل‌اعتنا و قابل اتکایی از مدیران و اصحاب رسانه در این رویداد حضور دارند و در طول برگزاری این رویداد به بیان تجربیات خود می‌پردازند که امید است دانشجویان از تجربیات پیشکسوتان عرصه خبر و رسانه بهره ببرند.

در انتهای این مراسم حاضرین با حضور در مزار شهدای پردیس دانشگاه فردوسی مشهد به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

  شایان ذکر است سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی باهدف فراهم‌آوردن فضای رقابتی و پویا، با شعار «برای ایران بنویسیم» در دو بخش اصلی رقابتی و جانبی و ۵ بخش فرعی از زمستان ۱۴۰۲ کار خود را آغاز کرده است و در اردیبهشت ۱۴۰۳ پس از داوری آثار به انتخاب آثار و معرفی نشریات برگزیده می‌پردازد.
 
 این جشنواره برای دانشجویانِ مستعد ورود به رسانه‌های تخصصی، فرصتی فراهم می‌آورد تا آثارشان توسط چهره‌های برتر رسانه‌ای کشور مورد نقد و ارزیابی قرار گیرد و در آئین اختتامیه از آنان تجلیل شود. آثار برگزیدگان در رسانه‌های معتبر نیز منتشر می‌شود.
 
 در حاشیه برگزاری این رویداد، نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و جلسات هم‌اندیشی پرسش‌ و پاسخ با مسئولان عالی‌رتبۀ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت نیز برای دانشجویان و کارشناسان نشریات دانشجویی در نظر گرفته شده است.
 
گفتنی است این نمایشگاه به مدت 3 روز از 15 تا 18 اردیبهشت‌ماه در دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است.

p1

p2

p3

p4

p5

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه