بازدید رئیس دانشگاه فردوسی مشهد از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت

ارسال شده در تاریخ :

دکتر مسعود میرزائی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، روز شنبه 26 اسفندماه 1402 با حضور در نمایشگاه بین‌المللی مشهد از غرفه دانشگاه در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت بازدید کرد.

دکتر میرزائی در این بازدید گفت: هرچه علم پیشرفت می‌کند و کران‌های جدیدی برای فناوری گشوده می‌شود؛ با قدرت و دقت بالاتری مشکلات ناشی از توسعه عظیم علم و فناوری مانند معضلات جدی زیست‌محیطی، اجتماعی، اخلاقی، روانی و معرفتی را می‌توان پیش‌بینی کرد.

 وی افزود: نگرانی‌های ناشی از عواقب این پیشرفت‌ها از یک طرف و پایداری عجیب طبیعت در طی میلیون‌ها سال از طرف دیگر، راه را به سوی علم طبیعت‌بنیان باز کرده است. اما از نظر اندیشه‌ورزان دینی، این به تنهایی کافی نیست و با ایمان به کلام وحی و اولیای الهی، الهام از آیات و روایات باید روشنگر سلوک علمی باشد زیرا که به درستى این قرآن به استوارترین راه‌ها هدایت مى‌کند و هیچ گونه باطلى راه به آن ندارد که از سوى خداوند حکیم و شایسته ستایش نازل شده است.

دکتر میرزائی ادامه داد: همان‌طور که خداوند می‌فرماید، ما براى مردم در این قرآن از هر نوع مثلى زده‌ایم، شاید متذکر شوند؛ در این کتاب الهی ۷۵۰ آیه مستقیما درباره علوم است و پدیده‌های طبیعی و آیات خداوند در طبیعت را توصیف می‌فرماید و در همه آنها به ما توصیه می‌شود که به آفرینش‌های خداوند بنگریم، نظم آفرینش را ببینیم و درباره آن تعقل کنیم و راه‌هایی را برگزینیم که ما را به سوی خداوند هدایت می‌کند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: در کلام الهی و روایات معصومین سلام الله علیه، امر به تفکر و تسخیر قوای طبیعت می‌شود و بر ماست که پیام این آیات و روایات را تبیین کنیم و به کار بگیریم. چندین گروه تحقیقاتی و سال‌ها پژوهش لازم است تا شاید پرده‌ای از اعجاز هریک از این آیات موجز بردا‌شته شود.

دکتر میرزائی در پایان اظهار کرد: با توجه به نیازهای راهبردی کشور و وجود استعدادهای علمی و نورانی با تخصص‌های متفاوت در دانشگاه فردوسی مشهد، می‌توان به این مهم دست یافت و جریان علم و دین را در این سرزمین ولایی پرثمرتر نمود ان‌شاالله.

p1

p2

p3

p4

p5

p6

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه